Veelgestelde vragen

Kan ik ook met mijn eigen vriendinnenclub boeken? 
Wil je met jouw eigen jaarclub, bedrijf of team op pad? Dat kan zeker! Wij bieden onze breaks ook op maat aan. Wil je met een groepje aansluiten bij een bestaande break, dan hangt het ervan af met hoeveel personen jullie zijn zodat het geen nadelige effecten op de groepssamenstelling heeft. 

Met hoeveel andere deelnemers gaan we?
De ervaring leert dat het fijn is om niet al te grote groepen te hebben. Dit is natuurlijk afhankelijk van de break. De groepssamenstelling staat bij iedere break aangegeven.

Zijn de vluchten inbegrepen?
De vluchten zijn niet inbegrepen, tenzij anders vermeld. Wij zoeken wel altijd de meest prettige en betaalbare vluchten bij de trip en die adviseren wij je. Deze kun je dan zelf gemakkelijk boeken.

Dekt mijn reisverzekering schade of diefstal van mijn huurfiets of ander gehuurd materiaal?
Er zijn maar weinig reisverzekeringen die deze schade volledig dekken. Check goed bij jouw reisverzekering of de schade van huurmateriaal gedekt is en tegen welke waarde.

Covid-19 gerelateerde vragen

Dutch Outdoors houdt de ontwikkelingen met betrekking tot het coronavirus (COVID-19) scherp in de gaten. We volgen de informatie van het RIVM, de adviezen van Buitenlandse Zaken en we hebben nauw contact met de VvKR (de branchevereniging voor kleinschalige reisorganisaties in Nederland).

Mijn reis gaat gewoon door, maar ik wil niet (meer) vanwege corona óf omdat de bestemming verschillende maatregelen eist. Mag ik annuleren?

Indien de reis wel gewoon door kan gaan, zijn in dat geval de annuleringskosten voor eigen rekening. Hoe begrijpelijk ook, angst is geen reden voor kosteloze annulering. En maatregelen moeten we accepteren als het ‘nieuwe normaal’ Wij olgen hierin het ANVR. 

Wat moet ik doen als mijn bestemming een (gezondheids-)verklaring wil dat ik geen Covid-19 heb?

Uiteraard houden we je op de hoogte van de geldende regels van jouw bestemming. Verder ben je zelf je zelfverantwoordelijk om ervoor te zorgen dat je de juiste informatie hebt ingewonnen en je moet ook tijdig voor vertrek nagaan of de eerder ontvangen informatie nog klopt. Eventuele kosten die verbonden zijn aan het verkrijgen van een verklaring zijn voor eigen rekening.

Bij wie kan ik terecht voor evt. extra kosten en niet-genoten vakantiedagen als ik in quarantaine moet op bestemming, omdat iemand (niet van mijn gezelschap) corona heeft?

Eventuele medische kosten lopen via jouw zorgverzekering. Niet-genoten vakantiedagen kun je mogelijk verhalen op jouw annuleringsverzekering.

Reis geboekt en een negatief reisadvies op Nederlandwereldwijd.nl?

Uiteraard houden wij de situatie ter plekke nauwlettend in de gaten. Geldt er 15 dagen voor vertrek code oranje door een een negatief reisadvies van de Nederlandse Overheid of door strenge inreisbeperkingen van het ontvangende land, dan bieden we je de mogelijkheid om de reis om te boeken naar een latere datum of een andere bestemming. De nieuwe datum moet vallen binnen een jaar na de oorspronkelijk vertrekdatum. Wil je de reis niet omboeken dan ontvang je het aanbetaalde bedrag retour.

Hoe weet ik of ik een PCR test moet doen en waar maak ik een afspraak voor een PCR-test?

Om op vakantie te gaan, heb je misschien een negatieve corona testuitslag nodig. Óf en welke je nodig hebt voor jouw bestemming en binnen welk tijdsbestek (x-aantal uur voor vertrek of aankomst) kun je vinden op de website van Buitenlandse Zaken: www.nederlandwereldwijd.nl.

De situatie op de plaats van bestemming kan snel veranderen. Het is daarom verstandig om altijd goed deze website in de gaten te houden. Het is nog makkelijker om de Reisapp van Buitenlandse Zaken te downloaden.

Wat betekent het coronavirus voor mijn reis- en annuleringsverzekering?

Check nog even welke dekking jouw reis- en/of annuleringsverzekering biedt, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Wanneer kan ik wijzigen of annuleren? 

Deze situatie verandert geregeld. Indien wij onze reisdiensten niet of niet veilig kunnen uitvoeren, zullen wij de reisdiensten wijzigen, annuleren, of u aanbieden deze om te boeken. Indien u zelf annuleert zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing. U kunt de geboekte reis alleen kosteloos annuleren indien de omstandigheden op de bestemming zodanig verslechteren, dat dit aanzienlijke gevolgen heeft voor de uitvoering van de overeengekomen reisdiensten.

Moet ik voldoen aan aanvullende eisen bij het (in)reizen en op de bestemming?

Houd u er rekening mee dat het land van bestemming aanvullende eisen kan stellen, zoals het tonen van een negatieve uitslag van een PCR test, een Covid-19vaccinatiebewijs, quarantainemaatregelen, het dragen van een mondkapje, afstandsmaatregelen, etc.. Dit komt voor risico van de reiziger. Houd u er ook rekening mee dat het openbaar leven is beperkt en verder kan worden beperkt. Reisdienstverleners kunnen eveneens aanvullende eisen stellen om de veiligheid te waarborgen of een wettelijke plicht na te leven.

Wat als ik Corona of symptomen krijg tijdens mij reis?

Het risico ten aanzien van het oplopen van corona, het vertonen van symptomen en de maatregelen en kosten die daarmee gepaard gaan komen voor eigen risico van de reiziger. Mogelijk wordt dit niet gedekt door een (reis)verzekering. Waar nodig zullen wij u in dat geval hulp en bijstand verlenen.

Wanneer moet ik in quarantaine bij terugkomst in Nederland?

De Nederlandse overheid kan een quarantaineadvies of -verplichting hanteren wanneer u Nederland terug inreist.