Geschenken verbeteren relaties met medewerkers en klanten aantoonbaar
Marketingbudget voor relatiegeschenken is goed besteed
Uit onderzoek van Coresight Research in opdracht van GiftNow, blijkt dat meer dan 80% van relatiegeschenk inkopers aangeeft dat geschenken de relaties met medewerkers en/of klanten aantoonbaar hebben verbeterd. 48% stelt dat de verbetering ‘aanzienlijk’ is. De ontvangers voelden zich gewaardeerd (45% gaf aan een substantiële verbetering te zien), het verhoogde de klantloyaliteit (43%) en zorgde voor personeelsbehoud (41% gaf aan minder verloop te zien). Relatiegeschenken lonen! Zeker als deze met zorg en passend bij de organisatie worden uitgezocht.
Giveaways zijn een een belangrijke marketing en HRM tool geworden
Door de pandemie veranderde het geven van relatiegeschenken van een routineklus in een bewuste en belangrijke marketing- dan wel HRM-activiteit. Een bewuste keuze voor een bepaald geschenk vergroot de effectiviteit van het zakelijk geschenk aanzienlijk. Laat medewerkers en relaties zien dat zij werkelijk gewaardeerd worden door jou als werkgever.
Trends Corporate Gifting – onderscheid je juist nu!
Juist nu kun je je onderscheiden door relatiegeschenken op een originele en passende manier in te zetten. De trends binnen corporate gifiting? Met stip op 1: duurzame en vitale geschenken. Zorg dat het geschenk aansluit bij het MVO- en vitaliteitsbeleid van de organisatie. Steeds minder mensen zitten te wachten op nog meer spullen. Een tegoedbon of iets online uitzoeken is leuk, maar de lange termijneffecten voor de betrokkenheid zijn minimaal. Het blijft dus een challenge om iedere keer weer een passend en origineel geschenk te bedenken wat ook nog eens op grote schaal te organiseren is en bij iedereen in de smaak valt. Als je het echt twee vliegen in één klap wilt slaan, ga dan voor een groene actieve giveaway! Verras en verwen medewerkers met een buiten cadeau, want buitenlucht doet ieder mens goed. En bijzondere ervaringen zijn het nieuwe gelukskapitaal.
Corporate Gifting groeit
Uit bovengenoemd onderzoek blijkt dat corporate gifting sneller groeit dan de rest van de geschenkenmarkt. Ongeveer 60% van die totale omzet in de geschenkenmarkt zal worden besteed aan relatiegeschenken aan klanten en partners buiten de organisatie. En 40% aan het verwennen van medewerkers met personeelsgeschenken.
Meer dan de helft van de respondenten gaf aan dat hun budget is gestegen tijdens en vanwege Covid. Het bedrag dat per geschenk wordt uitgegeven is ook verrassend hoog: de meeste ondernemingen besteedden tussen €25 en €125 per relatiegeschenk, waarbij het grootste percentage gaat voor een bedrag tussen de €75 en €100.
Met Out in the Box is het verrassingselement gegarandeerd
Met zorg gegeven relatiegeschenken hebben een verrassingselement, dat de waarde bij het opbouwen van een gewenste emotionele band aanzienlijk vergroot. Naast onze passie voor groen en buiten, is ons uitgangspunt dan ook het versterken van deze emotionele band en betrokkenheid en de bijdrage aan een vitale(re) maatschappij. Dat gaat dus veel verder dan alleen meetbaarheid in extra leads en verkopen.
Dutch Outdoors verzorgt met Out in the Box buitenbelevenissen door heel Nederland met een (digitale) box. Vitaal, origineel en puur natuur. Ideaal om te geven aan medewerkers of relaties, want de belevenis is van start tot finish compleet verzorgd. Met een keuze uit een box om in te zetten voor pure ontspanning, voor persoonlijke ontwikkeling, voor teambuilding of voor heisessies. Waarbij elke organisatie kan zorgen voor unieke upgrades die volledig in stijl van jouw organisatie zijn.
Let’s go outside!
#Relatiegeschenken #corporategifting #personeelsgeschenken #kerst #medewerkers #personeel #origineel #andersdananders #medewerkers #naarbuiten #gofit #collega’s #duurzaam #vitaal #uniek #origineel #verras #cadeau #thuiswerken #trends